W dniach 12-14 lutego 2007r. Mostostal Puławy S.A. rozpoczął proces montażu stalowych elementów prawobrzeżnej strony mostu przez rz. Wisłę w Puławach. W tym miejscu, po długich i skrupulatnych przygotowaniach rozpoczęto operację podnoszenia i montażu jednych z największych elementów konstrukcji stalowej mostu.
Wykonanie tego precyzyjnego zadania wymagało odpowiedniego przygotowania elementów do montażu. W tym celu w wytwórni wykonano 36 elementów na stronę prawą i lewą mostu, które następnie, już na budowie, pracownicy Mostostalu Puławy S.A. scalili w 4 elementy ponadgabarytowe. Dwa o długości 56m i łącznej masie 302t oraz dwa o długości 30m i łącznej masie 154t.
Każdy element miał wysokość 3m i szerokość 6m.
Wszystkie 4 elementy stanowiące tandemowy zespół dźwigarów mostu należało podnieść na podpory o wysokości 15m. Posłużyły do tego dwa żurawie: samochodowy o max. udźwigu 450t i gąsienicowy o max. udźwigu 280t. Do przygotowania i pomocniczej obsługi całej operacji użyto również 100-tonowy żuraw gąsienicowy i żurawie samochodowe o udźwigach od 30t do 80t.
Ogółem zamontowano 456t konstrukcji stalowej o łącznej długości 172m.
Most stanowi część zadania inwestycyjnego pod nazwą „Budowa I etapu obwodnicy miasta Puławy o dł. 12,71km wraz z budową nowego mostu przez rz. Wisłę w Puławach o dł. 1038,2m”. Mostostal Puławy S.A. jest wykonawcą 2400t konstrukcji stalowej nowo budowanego mostu.
Wartość projektu to ok. 400 mln zł. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską.
Planowany termin zakończenia prac to I połowa 2008r.