Produkowane przez Mostostal Puławy mosty kolejowe są częścią dużej inwestycji prowadzonej przez konsorcjum firm Pihl & Son A.S. i Züblin (Joint Venture Pihl - Züblin) której celem jest zaprojektowanie i wybudowanie połączenia drogowego wraz z tunelem. Budowa ulicy Nordhavnsvej ma połączyć autostradę Elsinore z trasą Strandvænget w “Østerbro” – znajdującego się w sąsiedztwie Kopenhagi. Całkowita długość połączenia drogowego ma wynosić 1,650 m, z których 620 m będzie prowadziła tunelem podziemnym.
Jest to projekt dużej skali “Nordhavnsvej - Vej- og Tunnelentreprise”.
Mostostal Puławy we współpracy z firmą inżynierska Danpro A/S wykonał konstrukcje stalowe czterech wiaduktów kolejowych:
- Obiekt nr 1 – o długości około 90 mb i wadze około 370T
- Obiekt nr 2 – o długości około 70 mb i wadze około 280T
- Obiekt nr 4 – o długości około 60 mb i wadze około 205T
- Obiekt nr 5 – o długości ponad 50 mb i wadze około 200T
Obiekty te wysyłane były w dwóch etapach „4 i 5” wyjechały od nas w lipcu 1012roku i zmieściły się na 16 ciężarówkach, natomiast w chwili obecnej trwa załadunek i wywóz obiektów „1 i 2” dla których zaplanowano 27 ciężarówek. Waga najcięższych elementów wiaduktów dochodziła do 39T.
Podsumowując możemy powiedzieć że był to dosyć skomplikowany kontrakt zarówno od strony logistycznej, jak i całej technologii wykonania. Nie lada wyzwaniem było takie zaplanowanie technologii wykonania kilkudziesięciu tysięcy otworów pod śruby aby całą konstrukcję było można złożyć w całość. Konstrukcja dźwigarów wykonana została zgodnie z najwyższymi wymaganiami, jakie narzuca nowa norma dotycząca wykonania konstrukcji stalowych czyli EN 1090 - klasa wykonania EXC4.
Kierując się dbałością o jakość i konkurencyjność oferowanych konstrukcji stalowych na rynku europejskim przeprowadziliśmy szereg inwestycji zarówno w hale produkcyjne jak i w sprzęt. Podwoiliśmy powierzchnię produkcyjną oraz zwiększyliśmy maksymalny ciężar produkowanych elementów do 40T. Maszyny znajdujące się na wyposażeniu jednostek produkcyjnych są sterowane numerycznie przez co mogą współpracować z nowoczesnym oprogramowaniem używanym do projektowania konstrukcji stalowych. Realizując proces cięcia termicznego na urządzeniach CNC jesteśmy w stanie zachować powtarzalność parametrów przez co możemy uzyskiwać odpowiednią jakość powierzchni wg EN ISO 9013 w zależności od klasy konstrukcji, oraz odpowiednie wartości twardości w skali HV dla różnych gatunków stali. W kontrakcie dotyczącym wytwarzania konstrukcji stalowych wiaduktów do Danii musieliśmy zapewnić twardość krawędzi po cięciu termicznym poniżej 380 HV10.
Bardzo wysoki standard wykonania oraz precyzja wymagał od naszej załogi wysokich tak wysokich kwalifikacji jak i dbałości o wysoką jakość konstrukcji.